sobota, 19 sierpnia 2017

Patronka

Bildergebnis für Barbórka

W nocy u mnie się zjawiła
wchodząc cichcem po pierzynkę
płoche myśli rozbudzając
przerywając nocną drzemkę

Coś w niej było znajomego
zapach memu sercu bliski
nie ogrodu rodzinnego
i nie matki u kołyski

Wena myślę być nie może
bo się zjawia wcześnie z rana
ona właśnie mi zadaje 
co mam jutro do pisania

Zapach dziwny niosła z sobą
tak jak morza oddech słony
zapach człeka strudzonego
kiedy pracą jest znużony

Słowa inne lecz znajome 
mi szeptała przytulona
śląskiej używając gwary
zrozumiałem że to ona

Przyszła do mnie Barbóreczka
jak do ślubu przyodziana
Brać Górniczą wspominając
przegadałem z nią do rana

Już niedługo jest Ich święto
wspomnę w wierszu, o nich może
po naszemu ich witając
jak przed laty-„Szczęść im Boże”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz