sobota, 14 marca 2015

Blues Janusza

Bildergebnis für BluesUrodzony w czasach Rocka
jakoś Bluesa nie słuchałem
by Janusza poznać Szmata
jakoś okazji nie miałem

Mym idolem był Krajewski
Niemen, Whitney, Paul Anka,
mogłem słuchać ich muzyki
przez noc całą aż do ranka

Nie pochodzi z Missisipi
ani z czarnej Alabamy
na wrocławskich scenach za to
Janusz Szmat jest bardzo znany

Zakochany w rytmach Bluesa
z harmonijką za pan brat
czarnych ludzi z Luizjany
Bluesa nam przybliża świat

Czuć tęsknotę w tej muzyce
za ojczyzną i wolnością
była buntem niewolników
korzeniami, ich radością

Posłuchałem go w Siechnicach
byłem graniem zachwycony
zabrał mnie ze swą muzyką
w niewolnictwa ciemne strony

Że wywodzę się ze śląska
też ciemniejsza u mnie skóra
mimowolnie zabarwiana
kiedy przyszła sadzy chmura

Mojej Ani jest kuzynem
dumna z niego jest ogromnie
choć już kupę lat minęło
nie zatarło nic ich wspomnień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz